כיצד לחרבן? בכיפוף בירכיים לכיוון הבטן (או: ההשפעה של צורת הישיבה על איכות היציאות בשירותים)

תמצות הכתבה (אמ;לק): ישיבה על האסלה לצורך עשיית צרכים ("חירבון") היא יעילה יותר כאשר משלבים בה כיפוף של הבירכיים לכיוון הבטן (סקוואט). אפשר להשיג זאת דרך הנחת הרגליים על שרפרף קטן (רכישת שרפרף ייעודי), או מנח "גמיש" על האסלה. אם עד היום לא עשיתם זאת (כמוני) – כדאי שתדעו על הנושא…

לפני מספר חודשים ביקרתי בטורקיה לכבוד כנס. כשנכנסתי לשירותים גיליתי שאין שם אסלה – ישנו רק בור (המכונה, מסתבר "שירותי כריעה" או Squat toilet) וכדי לשחרר בו צרכינו עלינו לרדת לישיבת סקוואט (Squat). החוויה לא הייתה נעימה במיוחד. הדבר דרש ממני גמישות ועומס על הבירכיים מעבר למה שהייתי רגיל בו, לא הייתה מעקה נוח בשביל הידיים (כך שחששתי מהחלקה או נפילה). סך הכל – השארתי את החוויה הזו מאחורי.

זאת עד אשר נתקלתי בפייסבוק בסרטון הבא, אשר מפרסם את המוצר SquattyPotty. הסרטון מציג שרפרף קטן אשר עליו מניחים את הרגליים בזמן ישיבה על האסלה, ובזכות זאת זוכים ליציאות קלות/מלאות יותר. הסרטון עשוי באופן מצחיק ומתמודד היטב עם נושא שלא פשוט לדון בו באופן נעים:

בסרטון נטען שהשימוש בשרפרף מצליח לשפר את זמן החירבון מ- 130 שניות ל- 50 שניות (די מרשים). מתוך סקרנות רציתי לבדוק על מה הנתון הזה מבוסס. אז מסתבר שהתפרסם מאמר בשנת 2003 בשם "Comparison of Straining During Defecation in Three Positions: Results and Implications for Human Health". המחקר בוצע על 28 נבדקים בני 17 עד 66, וביקש מהם לחרבן בישיבה, בישיבה על אסלה נמוכה, ובעזרת שימוש בשרפרף. התוצאות שמתוארות בסירטון נראות כמו התוצאות שמופיעות מהמאמר.

יש גם סרטון נוסף מאותה חברה (טיפה פחות חד-קרני)

מאז שהמאמר פורסם הוא צוטט (נכון להיום) 53 פעמים. בין מחקרי ההמשך יש את "Posture and micturition: does it really matter how a woman sits on the toilet?" שדן בנושא של התעלפות קצרה סביב זמן היציאות, אבל לנושא שלנו – טוען שהתכופפות קדימה מסייעת, וכך גם הרמת הרגלים לתצורה של סקוואט. מחקר אחר בשם "Biomechanical aspects of defecation with implications for the height of the toilet" מסיק שלהגביה את גובה האסלה זה לא רעיון טוב.

אז כבר פירסמו על זווית הרגליים בזמן עשיית צרכים בשלל מקומות ברשת (הנה דוגמא). ואף מסתבר שיש אנשים שלקחו את זה לכיוון יצירתי אחר, ומציעים לעשות סקוואט על גבי האסלה, ובכך להשיג את האפקט הרצוי באסלה מערבית מודרנית (אישית, מה שהבחור מדגים זה מוגזם. אבל פשוט להניח את הרגליים על האסלה בזמן שיושבים זה יותר ריאלי לחלקנו, ועובד די טוב. זה מה שאני התחלתי לעשות).

או לחילופין, להניח רגליים על "סתם שרפרף", או אפילו להשתמש בפח האשפה שבחדר השירותים:

לאחר שנתוודעתי לסוגיה, מסתבר שגם באינטרנט העברי כבר נכתב על הנושא בעבר בסקירה של ווינט ספר של חוקרת בשם גיולה אנדרס, וברשימת המלצות נחמדה על יציאות קלות יותר באתר באופן טיבעי.

 

 

3 תגובות בנושא “כיצד לחרבן? בכיפוף בירכיים לכיוון הבטן (או: ההשפעה של צורת הישיבה על איכות היציאות בשירותים)

  1. D! פה ועכשיו

    מה שהבחור מדגים בסרטון זה די פשוט ודורש ממש מעט תירגול. אני מניח שכל מה שבילה כמה חודשים במקום כמו הודו, או טורקיה הגיע לכך ממילא בנסיון לא לשבת על האסלות המעטות שכן קיימות.

    הפרסומת גדולה.

  2. פינגבאק: איך לקבל בטוסיק | בלי גאולה

השאר תגובה